Make a wish

Idag har jag haft en riktigt rolig dag.
På morgonen åkte jag och Alberto in till Milano för att bese Milanos stora och berömda teater, La Scala. Vi skulle gå med hans skolklass så utanför träffade vi massa 15-åriga ungdomar som faktiskt visade sig vara riktigt bra på engelska.
Men så gick vi in och jag fick se varför La Scala är så berömd. Utifrån ser den inte mycket ut för världen men där inne är det så vackert. Vi satt på balkongen i små rum. Själva konserten var också riktigt hänförande. Det var ju visseligen bara repetiton och inte den riktiga föreställningen men det var riktigt mäktigt ändå.





Okej, jag kan väl bjuda på den eftersom det var den enda vi hann ta - man får egentligen inte ta kort

sedan gick vi runt lite i Milano och Alberto visade mig några av hans favoritställen. Vi köpte glass på Grom, Mm så sjukt gott!
Sedan lyckades jag faktiskt fånga ett löv när vi gick bland de underbara eldfärgade träden
- Om man lyckas fånga ett löv som singlar ner från ett träd så får man önska sig något
Men jag säger inte vad jag önskade mig ;)


Man tycker ju att jag kunde ha fångat ett snyggare löv - som gör sig bättre på kort men ödet kan man inte råda över xD

När vi kom hem fick jag ta hand om stormen av grönsaker som Alberto kallade det; broccoli, selleri, sallad, aubergin, zucchini och purjolök

BTW. Denna nyhet borde egentligen få ett eget inlägg men jag orkar inte just nu!
LIVERPOOL SLOG CHELSEA MED 2-0 I HELGEN! OCH TORRES GJORDE BÅDA MÅLEN!!
Det kunde inte bli bättre än så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej, så klart)

URL/Bloggadress:

Kommentaren lyder:

Trackback
RSS 2.0