There's such a lot of world to see



[Denna låten är menad som stämningsmusik och ska spelas samtidigt som du läser så låt den ladda klart hela låten och spela den till texten sedan]

Denna underbara, krispiga höstdag spenderade jag i Milano i sällskap med Gorgio Armani, Vivianne Westwood och Alexander Mcqueen. Det är något speciellt med butiker som mer liknar utställningssalar än affärer.
Jag gick en sväng in på Burberry för att se den ideala trenchcoaten (som jag naturligtvis vill ha så mycket). Först fick jag syn på en elegant sådan med pälskanter men jag fick ta ett extra andetag när jag såg prislappen;
1400 EURO! Vem köper sånt?
Sen hittade jag den klassiska Burberry-trenchen,, den är så snygg! Och lite billigare; 850 euro, men jag tror jag får fortsätta leva utan den för det är ändå lite utanför min budget.


På Zara hittade jag budgetvarianten för 80 euro men jag tror att jag tänker lite mer på saken för först är det nya skor som gäller.
Och när skor kommer på tal, så tror jag att Italien är mer ett sneakers-land än ett converse-land eller så har jag bara inte hittat till converse-delen av staden.

Vidare tillbringade jag en del tid i en bokhandel och insöp lukten av böcker (det är nästan bara doften av nya läderfotbollsskor, nyklippt gräs och nybakade bullar som går upp mot det). På det följde en promenad i Giardini pubblici, en stor park mitt i centrum och en glass, så klart. Synd att jag glömde kameran hemma för det hade kunnat bli många fina bilder

Dessvärre följdes den perfekta dagen upp med en mindre perfekt kväll eftersom den spenderades på tåg eller på stationen väntandes på tåg. Jag kan fortfarande inte fatta vad jag gjorde för fel men efter en första tågfärd upptäckte jag att jag befann mig i Treviglio (vilket jag tänkte besöka nån annan gång men inte nu just) och inte i Lodi som tanken hade varit. Så jag fick åka tillbaka till Milanos central och vänta väldigt länge på nästa tåg som skulle stanna i Lodi. Under tiden ville en man bjuda mig på kaffe men jag tyckte inte han verkade så trevlig så jag tackade nej.
Men slutligen, efter en cykeltur i totalt beckmörker (å så mysigt) så kom jag hem vid halv 11, några timmar senare än planen varit.
Men det var ett äventyr.


Kommentarer
Postat av: Emma

Ge mig burberry-trenchen! :-O

2010-10-13 @ 13:47:24
URL: http://emmaochsverige.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej, så klart)

URL/Bloggadress:

Kommentaren lyder:

Trackback
RSS 2.0