Rage

Jag blir så förbannad på den svenska sjukvården. Jag vet att jag säkert är orättvis men det är nästan så att man förlorar livslusten.
Vi ringde till ortopeden för att få reda på hur det går med remissen och fick då veta att eftersom läkarn på vårdcentralen INTE nämde menisken så har jag blivit bortprioriterad och kan hoppas på ett besök inom 3 MÅNADER! Så jag ska behöva vänta 3 MÅNADER till innan jag ens får komma till en ortoped, sedan vänta på en MR-tid, vänta på svaret och sedan vad som behöver göras. Som det inte räcker med att jag redan har väntat 2 jävla ÅR med att få spela igen!!!
Dom fattar inte att 3 månader är enormt lång tid för mig om jag inte får spela fotboll! Och sedan vetskapen om att efter det besöket väntar mer väntan på nästa steg, OM jag ens får ett svar. Jag har nästan helt förlorar tron till det. Jag kommer väl knappast få spela fotoll denna säsongen, om någonsin...

Mamma har nästan tagit bristerna i vården personligt och bestämt sig för att ringa varje dag till ortopeden för att jag ska få komma på ett återbud men den chansen är inte stor. Men vi ska begära ut mina journalhandlingar från opertationen och se om vi kan göra nåt med det. Jag vet .inte.

Btw. så var jag på introduktionsmöte med instutionen för språk och litteraturer. Min första lektion är nästa tisdag. Ganska spännande ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej, så klart)

URL/Bloggadress:

Kommentaren lyder:

Trackback
RSS 2.0