Kanelbullar

Idag är det kanelbullens dag så jag har faktiskt bakat! Men eftersom ingen verkar veta vad kardemumma är här så blev det lite kanel i degen också så bullarna blev lite mer solbrända än vanligt plus att dom inte har pärlsocker här så det blev inte riktigt som hemma, men dom blev väldigt goda ändå.






Sen gjorde jag faktiskt pannakakor också :) Kände mig väldigt svensk idag.
Annars har vädret varit väldigt dåligt idag för det har regnat mest hela dagen. Men jag tror faktiskt att jag passar väldigt bra som svensk för jag har kommit på att jag älskar regn och kyla (i rätt mängd och när det passar). Så när barnen var på piccola orchestra så tog jag en promenad i regnet och försökte fånga löven som föll från träden.
Sen var det lite fräckt när jag, för andra gången, var tvungen att åka till affären för att köpa saker till bullarna (smör) för i kassan träffade jag en dam som började prata med mig.
Och hon frågade med en gång om jag var svensk(!) Jag blev helt chockad att hon gissade det med en gång (dom flesta brukar gissa på holländare först). Sen pratade vi lite och jag berättade varför jag är här och så. Det är najs att inse att man faktiskt ändå kan prata lite på italienska.

Kommentarer
Postat av: Julia

Häftigt att baka kanelbullar i Italien :D Smakade "din" familj? Vad tyckte dom?

Gillar din design på bloggen! Väldigt Linnea tycker jag :D Passar perfekt!

Hoppas allt är bra med dig, ha det bäst <3

Kramar!

2010-10-05 @ 22:24:27
URL: http://hallejjulia.blogspot.com
Postat av: NeA

Min familj tyckte dom var jättegoda,, Alberto käkade väl 6 st igår! :)Jag har bakat märtas skurna chokladkakor också och dem ville dom ha receptet på:)

Bra att designen är jag :) Det var det jag siktade på! <3

2010-10-05 @ 22:40:53
URL: http://neabtw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej, så klart)

URL/Bloggadress:

Kommentaren lyder:

Trackback
RSS 2.0