Helg ♥

Så var helgen slut och det har återigen blivit måndag och jobb. Denna veckan kommer till på köpet bli mycket jobbigare eftersom Micaela ska åka till Rumänien och kommer inte hem förrän på lördag. Det är alltså jag som ska få upp barnen på mornarna och fixa med allt. Suck

Men jag har haft en bra helg med dubbel tur till Milano.
I lördags åkte jag in på eftermiddagen och träffade Natascha och Lise, en tysk och en dansk au pair som bor i Milano. Vi gick hem till Lises lägenhet och käkade pizza. Det är helt sjukt vad fin lägenhet hennes familj hade! Den var enormt stor, hade flera balkonger som såg ut som trädgårdar och låt alldeles i närheten av il Duomo.
Det blev en ganska tidig kväll eftersom mitt sista tåg går hem vid midnatt. Det var dock försenat en halvtimma så jag stod och frös lite på perrongen och pratade lite med en man som tydligen var från Colombia eller något. Han gav mig numret till en 18-årig tjej som bor i Lodi eftersom han sa att det är jätteviktigt att jag lär känna många människor.
På söndagen åkte jag in till Milano igen för att träffa Lara från Island. Vi spenderade en jättemysig dag i regnet med att shoppa lite. Jag hittade äntligen ett par converse som jag blev kär i med en gång! Vi hittade ett jättesött café som jag bara måste gå till igen! Det var trångt men så mysigt med en balkong och så sålde dom tavlor och bilder med olika gamla motiv, Audrey Hepburn och lite som Paris-bilderna man kan köpa i Montmartre. En väldigt mysig dag!
Dessutom tog jag rätt tåg varenda gång! 1-1


Milano ♥




Lara


Chokladkaka med chili


Mina nya älsklingsskor




Btw. Vad jag älskar internet och svensk tv! Jag kan titta på Starke man på SvtPlay!! Underbart!


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, vad fina bilder! :-D Milano, soon I'll come! ;-) moihahaha!

2010-10-18 @ 14:19:26
URL: http://emmaochsverige.blogg.se/
Postat av: Julia

SNYGGA SKOR!!!

2010-10-18 @ 14:39:31
URL: http://hallejjulia.blogspot.com
Postat av: Lára

The new shoes are awesome! :D

2010-10-24 @ 16:11:00
URL: http://larahrhl.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej, så klart)

URL/Bloggadress:

Kommentaren lyder:

Trackback
RSS 2.0